Nowy silnik, nowa rama, nowe podwozie i największy prześwit w całej historii modeli V-STROM. Suzuki prezentuje motocykl, który ma zupełnie inny poziom właściwości jezdnych: V-STROM 800DE, nowość 2023.
Od czasu wprowadzenia na rynek modelu DL1000 w 2002 roku Suzuki V-STROM miały ogromny udział w spopularyzowaniu turystyki motocyklowej na całym świecie. Dwa lata po premierze DL1000 w ofercie znalazł się V-STROM 650. Do dziś całkowita sprzedaż modeli V-Strom wyniosła ponad 440 tysięcy egzemplarzy, a rozwój i ewolucja serii trwa w najlepsze. Wydawać się może, że cały proces powinna zakończyć niedawna premiera modelu 1050DE, który w terenie potrafi więcej niż wcześniejsze V-Stromy. Okazuje się jednak, że Suzuki w sezon 2023 wjeżdża z jednośladem całkowicie nowej generacji, który w dodatku nawiązuje wyglądem do kultowego Suzuki DR 800 BIG. Oto V-STROM 800DE - gotowy na nowe wyzwania!
całkowicie nowy, dwucylindrowy, rzędowy silnik z unikalnym systemem wyrównoważającym Suzuki Cross Balancer
nowa, stalowa rama
najdłuższy skok zawieszenia (220 mm) i największy prześwit (220 mm) w całej rodzinie V-STROM
21-calowe przednie koło
kolorowy, wielofunkcyjny panel wskaźników TFT
pełne oświetlenie LED
pakiet elektroniki Suzuki S.I.R.S w skład którego wchodzą systemy:
Drive Mode Selector
Suzuki Traction Control System z trybem G (Gravel)
Suzuki Quick Shift
ABS z dwoma trybami pracy i możliwością wyłączenia jego działania na tylnym kole
elektroniczny system kontroli przepustnicy Suzuki ride-by-wire
system Suzuki Easy Start
funkcja wspomagania niskich obrotów Suzuki pomagająca utrzymać prędkość obrotową silnika na biegu jałowym
V-STROM 800DE Suzuki to idealna maszyna, która pozwala na nieskrępowaną jazdę zarówno po gładkich, krętych asfaltach, jak i drogach nieutwardzonych, polnych czy szutrowych drogach. Co najważniejsze – nowe Suzuki spodoba się wielu kierowcom. Tym, którzy dopiero zaczynają przygodę z V-Stromami, jak również dotychczasowym użytkownikom serii DL mniejszej pojemności.
V-STROM 800DE wyposażony jest w zupełnie nowy, 84-konny silnik, nową, wytrzymałą, stalową ramę, w pełni regulowane zawieszenie upside-down Hitachi Astemo (Showa) z przodu o skoku 220 mm i tylny, regulowany amortyzator Hitachi Astemo (Showa), typu mono shock, o identycznym skoku. Dzięki zastosowaniu zawieszenia o długim skoku uzyskano imponujący prześwit 220 mm, przy czym siedzisko udało się utrzymać na komfortowej wysokości 855 mm.
Nowy V-Strom 800DE ma szprychowe koła o średnicy 21 i 17 cali z ogumieniem typu adventure Dunlop Trailmax Mixtour. W myśl koncepcji Celem jest przygoda taki zestaw ma się sprawdzić w wielu różnych sytuacjach. Bez wątpienia model 800DE V-Strom oferuje więcej niż dostępny wciąż w ofercie Suzuki V-Strom 650. To motocykl dla kierowców poszukujących większej mocy, mocniejszych wrażeń i pełnej uniwersalności.
Projekt V-Stroma 800DE zaczął się od stworzenia zwartej, kompaktowej jednostki napędowej, która pozwoliłaby na swobodę w projektowaniu podwozia, zoptymalizowałaby geometrię i wyważenie motocykla. Nowy silnik – w myśl założeń inżynierów z Japonii – miał zapewniać duży moment obrotowy, dużą moc, a jednocześnie być łatwy w prowadzeniu, zapewniając zawsze płynną reakcję na ruch przepustnicy.
Nowo opracowany, rzędowy, dwucylindrowy silnik, z rozrządem DOHC, o pojemności 776 cm3, generuje moc 84 KM przy 8 500 obr./min oraz osiąga maksymalny moment obrotowy 78 Nm przy 6 800 obr./min. Jednostka dysponuje wysokimi wartościami momentu obrotowego już przy niskich prędkościach wału korbowego, co ułatwia kontrolę nad motocyklem podczas jazdy z małymi prędkościami, np. po nieutwardzonych drogach i trudniejszych szlakach. Osiągnięto to między innymi dzięki specjalnie zaprojektowanemu airboxowi, ale także dzięki wałowi korbowemu z wykorbieniami co 270 stopni. Praca nowej, rzędowej jednostki przypomina charakterystykę pracy, tak zachwalaną przez motocyklistów, znaną z jednostek z cylindrami w układzie V-twin 90°. 450° obrotu wału korbowego pomiędzy zapłonami wydłuża okres przeniesienia mocy i daje tylnemu kołu czas potrzebny na odzyskanie przyczepności, co jest szczególnie korzystne podczas jazdy po nieutwardzonych nawierzchniach.
Nowa, dwucylindrowa jednostka wyposażona jest w Suzuki Cross Balancer, czyli unikalny, opatentowany system wyrównoważający pracę silnika, a co za tym idzie redukujący generowane podczas jego pracy drgania. System ten oparty jest na konstrukcji dwóch wałków wyrównoważających, których przeciwwagi skierowane są pod kątem 90° do wału korbowego. Taki system zastosowano po raz pierwszy w motocyklu seryjnym. Mechanizm ten nie tylko tłumi drgania, przyczyniając się do płynniejszej i przyjemniejszej dla kierowcy pracy silnika, ale jego zastosowanie pozwala stworzyć lżejszą, bardziej zwartą, bardziej kompaktową jednostkę napędową.
Elektroniczne sterowanie przepustnicą zapewnia liniowe wyczucie i szybką reakcję na ruchy manetką. Układ wydechowy 2 w 1 wyposażony jest w dwustopniowy katalizator umieszczony wewnątrz kolektora, który pomaga spełnić normy emisji spalin Euro 5 oraz w długi, skierowany ku górze tłumik.
Do tego sześciobiegowa skrzynia biegów, zapewniająca płynną zmianę przełożeń, w czym pomaga Suzuki Clutch Assist System (SCAS) oraz montowany w standardzie Suzuki Quick Shift.
Przednie reflektory ustawiono jeden nad drugim, w pionie. Mają sześciokątne obudowy. Bezpośrednio nad nimi znajduje się światło pozycyjne. Reflektory zapewniają nie tylko widoczność po zmroku, ale także dodają charakteru nowej maszynie. Kierunkowskazy oraz światło tylne są mocne oraz trwałe. Całe oświetlenie w motocyklu V-STROM 800DE jest w technologii LED.
Niestandardowy, 5-calowy, kolorowy, wielofunkcyjny panel przyrządów TFT w modelu V-STROM 800DE pozwala na czytelne wyświetlanie bogatej gamy różnorodnych informacji w czasie rzeczywistym. Po lewej stronie umieszczono port USB.
Długość całkowita | 2345 mm |
Szerokość całkowita | 975 mm |
Wysokość całkowita | 1310 mm |
Rozstaw osi | 1570 mm |
Prześwit | 220 mm |
Wysokość siedziska | 855 mm |
Masa własna | 230 kg |
Typ silnika | 4-suwowy, 2-cylindrowy, chłodzony cieczą, DOHC |
Średnica x skok tłoka | 84 x 70 mm |
Pojemność silnika | 776 cm³ |
Stopień sprężania | 12,8 : 1 |
Układ paliwowy | wtrysk benzyny |
Rozrusznik | elektryczny i nożny |
System smarowania | mokra miska olejowa |
Pojemność układu smarowania | 3,9 l |
Układ chłodzenia | chłodzony cieczą |
Maksymalny moment obrotowy | 78Nm przy 6800 obr./min |
Zawieszenie przednie | widelec upside-down Showa |
Zawieszenie tylne | pojedynczy element resorująco-tłumiący |
Skrzynia biegów | 6-stopniowa |
Hamulec przedni | podwójny, tarczowy 310 mm |
Hamulec tylny | pojedynczy, tarczowy 260 mm |
Opona przednia | 90/90-21M/C 54H |
Opona tylna | 150/70R17M/C 69H |
Układ zapłonowy | elektroniczny (tranzystorowy) |
Pojemność zbiornika paliwa | 20 l |
Zużycie paliwa | 22,7 km/l (4,4 l/100 km) w WMTC |
Emisja CO2 | 104 g/km |
Maksymalna moc | 84 KM/62 kW przy 8500 obr./min |
Niniejszy cennik ma wyłącznie charakter informacyjny, a podane w nim informacje nie stanowią oferty ani zapewnienia, w szczególności w rozumieniu art. 66 § 1 oraz art. 5561 Kodeksu Cywilnego. Suzuki Motor Poland Sp. z o.o. zastrzega sobie prawo do zmiany specyfikacji, wyglądu, parametrów technicznych, wyposażenia oraz cen modeli przedstawionych w publikacji. Autoryzowani Dealerzy będą informowani o zmianach tak szybko, jak jest to możliwe. Prosimy o kontakt z najbliższym Autoryzowanym Dealerem SUZUKI w celu uzyskania aktualnych informacji. Ze względu na ograniczenia techniki, kolory przedstawione w cenniku mogą się różnić od rzeczywistych kolorów nadwozia i tapicerki. Prezentowane zdjęcia mogą zawierać wyposażenie opcjonalne (akcesoryjne), dodatkowo płatne. Ceny zawarte w cenniku są rekomendowanymi cenami detalicznymi. Wiążące ustalenie ceny, wyposażenia i specyfikacji motocykla następuje w umowie jego sprzedaży.