W świecie spinningowych zawodów wędkarskich rozgrywanych z łodzi oprócz oczywistych umiejętności samych zawodników, ich doświadczenia w wyborze łowiska czy znajomości zachowania się ryb, liczy się również prędkość. W chwili ogłoszenia startu zawodnicy jak najszybciej muszą znaleźć się na upatrzonym miejscu – na zawodach obowiązuje limit czasu, a więc każda minuta stracona na dopłynięcie do wybranego punktu na akwenie przynajmniej teoretycznie może przełożyć się na gorszy wynik. W zawodach spinningowych walka ma zdecydowanie wymiar sportowy. Obowiązuje zasada „NO KILL”: ryby (szczupaki, sandacze, okonie oraz bolenie) po złowieniu, zrobieniu zdjęcia i wysłaniu ich do komisji sędziowskiej są niezwłocznie wypuszczane do wody. Suma uzyskanych punktów za łączną długość ryb ostatecznie wyłania zwycięzców. Każda złowiona ryba – warto to jeszcze raz powtórzyć - jest wypuszczana na wolność!
Suzuki Fishing Team Poland, który przoduje w spinningowych zmaganiach w Polsce, tworzą Krzysztof i Joanna Kacprzak, Arkadiusz Gościnny oraz Mateusz Czajkowski. W zawodach organizowanych na jeziorach i rzekach w Polsce (w tym Spinningowym Grand Prix Polskiego Związku Wędkarskiego) korzystają z łodzi Riverfox produkowanych w stoczni w Grudziądzu. Pomysłodawcą tej marki jest Krzysztof Kacprzak, który w zawodach spinningowych o zasięgu krajowym i międzynarodowym startuje od ponad 25 lat. Ponadto Krzysztof Kacprzak był długoletnim członkiem Spinningowej Kadry Narodowej, wielokrotnym medalistą zawodów, dwukrotnym zwycięzcą zawodów Team Boats Master, zdobywcą tytułu Spinningowego Mistrza Świata oraz drużynowego Mistrza i wicemistrza Świata. Z powodzeniem sam organizuje zawody z cyklu Grand Prix Polski oraz Mistrzostwa Polski na zlecenie Polskiego Związku Wędkarskiego.
Łodzie Riverfox cieszą się dużym uznaniem wśród wędkarzy. Każda jest idealnie dopasowana do potrzeb użytkownika i tworzy idealną całość z napędem – silnikami zaburtowymi Suzuki. W zależności od modelu wędkarskie łodzie mogą mieć silniki o mocy nawet 140 KM. Konstrukcja kadłuba z solidnego laminatu sprawia, że łodzie są bardzo szybkie i jednocześnie wytrzymałe. Najmniejsza czterometrowa jednostka RF400 na Suzuki DF30 osiąga prędkość ponad 52 km/h, a pięciometrowa i szeroka na 2,2 metra jednostka RF500 na Suzuki DF115 popłynie nawet 78 km/h. Każdą łódź można zbudować dokładnie wedle życzeń. Klient optymalnie konfiguruje wyposażenie – od echosond i ploterów nawigacyjnych, które można połączyć z silnikiem Suzuki za pomocą sieci NMEA2000 przez elektryczny silnik dziobowy z GPS (w nurcie także zastąpi kotwicę), po akumulatory w technologii LiFePo4 z instalacją umożliwiającą ładowanie z silnika Suzuki podczas pływania. Wyposażenie dopełniają wygodne fotele, uchwyty na wędki, oraz liczne schowki i bakisty, które służą nie tylko do przechowywania wędek oraz przynęt, ale też do transportowania żywych ryb („Livewell” z pompą napełniania wodą, z dyszą napowietrzającą przelewem nadmiaru wody i odpływem).
Zawody SUZUKI Fishing Team Poland w sezonie 2023:
Do końca sezonu:
Do całości tegorocznego planu Suzuki Fishing Team Poland trzeba wliczyć jeszcze 3 zawody jednoturowe z cyklu Grand Prix Okręgu PZW w Toruniu (3 maja, 21 maja, 27 sierpnia).
Suzuki Motor Corporation (Suzuki) i Toyota Motor Corporation (Toyota) postanowiły wzmocnić współpracę w projekcie SUV-a z napędem elektrycznym (BEV-Battery Electric Vehicle), który opracowano przez Suzuki dla Toyoty.
Dowiedz się więcejGala Suzuki Boxing Night 30 w Żyrardowie była pierwszym oficjalnym meczem boksu olimpijskiego reprezentacji Polski i Szwajcarii.
Dowiedz się więcej12 października w Modlnicy pod Krakowem otwarto oficjalnie nowy salon motocyklowy Suzuki Moto Trip.
Dowiedz się więcejSpółka Suzuki Motor Poland została nagrodzona Złotym Laurem w kategorii sponsoring sportowy przez redakcję „Super Biznesu”.
Dowiedz się więcej