W gamie Suzuki właśnie zadebiutowały dwa motocykle: V-Strom 1050 i V-Strom 1050 DE. Obydwa są na długie trasy, ale różnią charakterem. Zostały zbudowane na tej samej platformie (rama z aluminium, lekka i bardzo sztywna), mają ten sam silnik (V-twin, o pojemności 1037 cm3, z dwiema świecami na cylinder, z zaworami wydechowymi wypełnionymi sodem dla chłodzenia głowicy) i podobne rozwiązania elektroniczne. V-Strom 1050 jest na co dzień, na drogi twardsze lecz też takie nieco gorszej jakości. Wszechstronność tej maszyny gwarantuje prześwit 16,5 cm, a do tego odpowiednio wytrzymałe podwozie i mocny silnik. Motocykl ma aluminiowe podnóżki i osłonę silnika z tworzywa, a także szybę regulowaną na wysokość w zakresie 5 cm. Pod względem funkcjonalności czy elektronicznych systemów wspomagających kierowcę jest godnym następcą Suzuki V-Strom 1050 XT. Drugi z premierowych V-Stromów, model 1050 DE, jest bardziej ekstremalny, sprawdzony w off-roadzie. Ma większy prześwit (19 cm) oraz skok kół, inne koła (szprychowe, o średnicy 21 cali z przodu) z terenowym ogumieniem Dunlop oraz inna szybę (mniejsza, bez szybkiej regulacji), a także aluminiową osłonę pod silnikiem. Podobnie jak w motocyklu z serii 1050, odmiana 1050 DE ma również S.I.R.S, ale z dodatkowym trybem do jazdy po szutrze (tryb Gravel).
Ceny motocykli w Polsce zostały ustalone na 66 900 zł (V-Strom 1050) i 70 900 zł (V-Strom 1050 DE).
Dedykowane strony www:
Suzuki Marine Academy to inicjatywa spółki Suzuki Motor Poland, importera samochodów, motocykli oraz silników zaburtowych dedykowana klientom, którzy kupili bądź zamierzają wkrótce nabyć silnik zaburtowy marki z Hamamatsu.
Dowiedz się więcejPierwszy w pełni elektryczny samochód Suzuki, model e VITARA już w najbliższy czwartek 24 kwietnia 2025 roku pojawi się w Polsce.
Dowiedz się więcejNiech Wielkanoc rozkwita radością i pogodą ducha. Dla wszystkich Was!
Dowiedz się więcejModel e VITARA zadebiutował 4 listopada w Mediolanie. Jego produkcja rozpoczyna się w fabryce Suzuki Motor Gujarat w Indiach, a sprzedaż (w Europie, Indiach i w Japonii) rusza jesienią 2025 r. Samochód właśnie przetestowali pierwsi dziennikarze.
Dowiedz się więcej