Japoński hatchback, od chwili debiutu w roku 2004 i wprowadzenia go na światowe rynki w charakterze tzw. modelu globalnego, był wielokrotnie nagradzany i został doceniony przez klientów. Dotąd Swifta oferowano w 169 krajach, a jego łączna sprzedaż do lutego 2024 wyniosła ponad 9 milionów sztuk. Całkowicie nowy Swift korzysta z dziedzictwa poprzednich generacji, oferując jednak większą przyjemność z jazdy, komfort, a przede wszystkim – dzięki nowemu silnikowi Z12E - jest oszczędny. To zasługa wielu czynników. Po pierwsze sprawności cieplnej, która sięga 40%. Oprócz tego silnik jest lżejszy i generuje wyższy moment przy niskich prędkościach obrotowych. W porównaniu do silnika K12D (montowany w poprzedniej generacji Swifta) wysoką efektywność paliwową osiągnięto poprzez optymalizację turbulencji w cylindrze (skutkuje szybszym spalaniem), zastosowano też pośredni mechanizm blokujący w układzie dolotowym zmiennych faz rozrządu VVT, zwiększając stopień przepływu zaworu EGR oraz zamontowano elektryczną pompę cieczy chłodzącej. Zmniejszono także emisję cząstek stałych (poprzez ograniczenie niepełnego spalania, które może wystąpić przy wyższych ciśnieniach sprężania), a w samochodzie producent montuje także trójdrożny katalizator o dużej chłonności i filtr cząstek stałych GPF.
Silnik Z12E współpracuje z systemem mild Hybrid SHVS 12V przekształcającym energię kinetyczną (odzyskiwaną podczas zwalniania lub przy hamowaniu), która jest magazynowana w akumulatorze litowo-jonowym, zaś ISG (generator zintegrowany z rozrusznikiem) wspomaga silnik podczas przyspieszania. Producent obiecuje, że – wedle danych WLTP – wartość zużycia paliwa w jeździe “łączonej” wynosi 4,4 litra benzyny na każde przejechane 100 km. Otrzymujemy sygnały od klientów, że Swift potrafi znacznie więcej i może być rekordowo oszczędny! W zależności od stylu jazdy i dopasowania do charakteru miękkiej hybrydy Suzuki entuzjaści Swifta meldują o spalaniu benzyny nawet na poziomie 3,5-3,6 l. Kto przebije taki wynik? Z przyjemnością o tym napiszemy. Zachęcamy, żeby dzielić się swoimi rekordami w jeździe “o kropelce” w social mediach Suzuki Motor Poland, a więc na firmowym Facebooku czy Instagramie!
Suzuki Motor Corporation (Suzuki) i Toyota Motor Corporation (Toyota) postanowiły wzmocnić współpracę w projekcie SUV-a z napędem elektrycznym (BEV-Battery Electric Vehicle), który opracowano przez Suzuki dla Toyoty.
Dowiedz się więcejGala Suzuki Boxing Night 30 w Żyrardowie była pierwszym oficjalnym meczem boksu olimpijskiego reprezentacji Polski i Szwajcarii.
Dowiedz się więcej12 października w Modlnicy pod Krakowem otwarto oficjalnie nowy salon motocyklowy Suzuki Moto Trip.
Dowiedz się więcejSpółka Suzuki Motor Poland została nagrodzona Złotym Laurem w kategorii sponsoring sportowy przez redakcję „Super Biznesu”.
Dowiedz się więcej