Długo wyczekiwana, trzecia generacja Hayabusy właśnie zadebiutowała. Po raz pierwszy w historii motocykl Suzuki miał
swoją premierę w Wirtualnym Salonie Suzuki (Suzuki Motorcycle Global Salon).
Od premiery pierwszej generacji w 1999 roku Hayabusa nieustannie dostarczała największą moc i moment obrotowy do 6000
obr./min., większą niż jakikolwiek inny motocykl sportowy. Nowa Hayabusa podtrzymuje tę tradycję, dostarczając jeszcze
więcej mocy i oddając ją jeszcze płynniej w niskim i średnim zakresie obrotowym. To czyni ją jeszcze szybszą i
łatwiejszą do kontrolowania w pełnym zakresie.
Zawansowany zestaw najnowszej, inteligentnej elektroniki pozwala kierowcy wybrać jak motocykl będzie reagował na jego
polecenia i jak będzie się spisywał w różnych sytuacjach. To pozwoli nawet mniej doświadczonym jeźdźcom nauczyć się
jak najlepiej kontrolować to, co oferuje Hayabusa. Wśród systemów znajdują się również funkcje poprawiające ogólny
komfort użytkowania, by przyjemność z jazdy oraz duma z posiadania Hayabusy były jeszcze większe.
Zespół pracujący nad rozwojem nowego modelu był w pełni zaangażowany, aby zachować wszystkie cechy Hayabusy, które
sprawiły, że stała się legendą, jednocześnie skupiając się na stworzeniu zupełnie nowej generacji na przyszłość. Efekt
wiernie oddaje zaangażowanie Suzuki w doskonałe rzemiosło i dopracowywanie najdrobniejszych szczegółów.
Trzecia odsłona Hayabusy kosztuje 84 900 zł. Motocykl jest produkowany w japońskiej fabryce w Hamamatsu. Dostawy
pierwszych egzemplarzy do salonów rozpoczną się na początku kwietnia tego roku.
NAJWAŻNIEJSZE CECHY
Silnik:
-
Legendarny, chłodzony cieczą, rzędowy czterocylindrowy silnik Hayabusy drugiej generacji, o pojemności 1340 cm3,
udoskonalony, jeszcze bardziej wydajny i bardziej trwały.
-
Zaprojektowany na nowo układ wydechowy, poprawiający wartości mocy i momentu obrotowego w niskim i średnim zakresie
obrotów, oraz spełniający normy emisji spalin Euro 5.
-
Poprawiona charakterystyka silnika – jeszcze bardziej płynny i równomierny sposób oddawania mocy w najbardziej
przydatnym w codziennym użytkowaniu niskim i średnim zakresie obrotów.
Podwozie:
-
Lekka i wytrzymała, podwójna rama oraz wahacz z odlewu aluminium łącząca niezawodność i wytrzymałość z niską masą.
-
Aerodynamiczne owiewki oferujące jeden z najlepszych współczynników oporu powietrza osiąganych przez motocykle oraz
doskonałą ochronę przed pędem powietrza. Zapewniają nie tylko genialną stabilność i kontrolę przy wysokich
prędkościach, ale także czynią jazdę bardziej komfortową i mniej męczącą.
-
Zbalansowana charakterystyka kierowania łącząca dużą stabilność przy wysokich prędkościach ze zwinną i łatwą zmianą
kierunków zapewni dużą pewność siebie podczas jazdy z niższymi prędkościami.
-
Ustawienie początkowe zawieszenia – w pełni regulowanego, odwróconego widelca KYB o średnicy 43 mm oraz amortyzatora
tylnego KYB zapewniające kompromis pomiędzy dobrą amortyzacją, a wspaniałą stabilnością podczas jazdy na wprost.
-
Czterotłoczkowe, przednie zaciski hamulcowe Brembo Stylema® współpracujące z dwoma 320-milimetrowymi tarczami
zapewniające imponującą skuteczność hamowania.
-
Nowe, indywidualnie zaprojektowane opony Bridgestone gwarantujące świetną przyczepność.
-
Nowe 7-szprychowe koła poprawiające wyczucie przyczepności.
-
Rozkład masy wynoszący 50:50.
-
O 12 mm bliżej jeźdźca zamontowane połówki kierownicy znacznie podnoszące komfort jazdy, redukujące zmęczenie i
efektywnie zwiększające łatwość prowadzenia podczas dynamicznej, sportowej jazdy.
Zaawansowane systemy elektroniczne:
Suzuki Intelligent Ride System (S.I.R.S.) – System wspomagania jazdy
-
Suzuki Drive Mode Selector Alpha (SDMS-α) – Przełącznik trybu jazdy - oferujący wybór jednego z trzech fabrycznych
lub trzech indywidualnie ustawianych trybów jazdy.
-
Motion Track Traction Control System - System kontroli trakcji - (10 trybów + możliwość wyłączenia)
-
Power Mode Selector - Przełącznik trybu mocy silnika - (3 tryby)
-
Dwukierunkowy quickshifter (2 tryby pracy + możliwość wyłączenia)
-
Anti-lift Control System - System przeciwdziałania podnoszenia przedniego koła - (10 trybów + możliwość
wyłączenia)
-
Engine Brake Control System - System kontroli hamowania silnikiem - (3 tryby + możliwość wyłączenia)
-
Active Speed Limiter - Ogranicznik prędkości
-
Launch Control System – Asystent startu (3 tryby)
-
Emergency Stop Signal – Sygnalizacja hamowania awaryjnego
-
Suzuki Easy Start System – System łatwego rozruchu
-
Low RPM Assist – asystent ruszania
-
Cruise Control System - Tempomat
-
Combined Brake System – Kombinowany układ hamulcowy
-
Motion Track Brake System – System kontroli hamowania
-
Slope Dependent Control System – System kontrolowania jazdy po pochyłości
-
Hill Hold Control System – Asystent ruszania pod górę
Wyposażenie elektryczne:
-
Nowoczesny zestaw wskaźników z poprawioną funkcjonalnością, wyposażony w nowy wyświetlacz TFT LCD umieszczony
pomiędzy analogowym prędkościomierzem i obrotomierzem. Dzięki funkcji aktywnego wyświetlacza (Active Data Display)
zapewnia wszystkie aktualne informacje na temat motocykla.
-
Ustawione pionowo światła w systemie Multi-LED utrzymane w nowoczesnej, agresywnej stylistyce zapewniające cieszący
oko wygląd.
-
Po raz pierwszy w motocyklu Suzuki: zintegrowane z kierunkowskazami światła pozycyjne, okalające zewnętrzne
krawędzie kanałów dolotowych SRAD.
-
Poprowadzone poziomo połączone, tylne światła w systemie LED mocno akcentujące tylną sekcję motocykla.
-
Ergonomiczne ułatwiające obsługę przełączniki na połówkach kierownicy.
Zobacz nową Hayabusę w Wirtualnym Salonie Suzuki!