06.10.2016

Suzuki prezentuje nowe motocykle na sezon 2017

Suzuki Motor Corporation prezentuje pięć nowych modeli motocykli na sezon 2017, które trafią na rynki Europy i Ameryki Południowej.

Podczas Międzynarodowych Targów Motocykli i Skuterów Intermot 2016 w niemieckiej Kolonii Suzuki zaprezentowało nową odsłonę kultowego modelu GSR-R1000 i GSX-R1000R, a także najmniejszą wersję motocykla z tej rodziny – GSX-R125. Z kolei do gamy serii GSX-S dołączy wersja o pojemności 750 cm3, czyli GSX-S750. Sezon 2017 przyniesie również nowe motocykle z cieszącej się dużą popularnością serii V-Strom: V-Strom 1000, V-Strom 1000XT oraz V-Strom 650 i V-Strom 650XT.

Oprócz powyższych pięciu modeli, cztery kolejne motocykle zostaną pokazane na salonie EICMA2016, który odbędzie się w Mediolanie, we Włoszech już w listopadzie. Suzuki planuje wprowadzenie w sumie dziewięciu nowych modeli motocykli na rok 2017.

Seria GSX-R: flagowy supersport Suzuki
Całkowicie nowe GSX-R1000 i GSX-R1000R

Suzuki wprowadza całkowicie nową, szóstą generację flagowych supersportów - GSX-R1000 oraz jego bardziej zaawansowanej wersji – GSX-R1000R, które zostały przekonstruowane w oparciu o rozwiązania zaczerpnięte z MotoGP. Definicja serii GSX-R – „Jazda. Skręcanie. Hamowanie." Jest teraz jeszcze bardziej widoczna. Harmonia pracy silnika i podwozia została ulepszona i zbalansowana na jeszcze wyższym poziomie.

Całkowicie nowe GSX-R1000 i GSX-R1000R
Główne charakterystyki GSX-R1000 i GSX-R1000R
Silnik

Nowy rzędowy, czterocylindrowy silnik o pojemności 999,8cm3 otrzymał nowy system szerokiego zakresu mocy (Broad Power System), który zawiera rozwiązania opracowane dla MotoGP. Jest to system ustalający równowagę między zwiększeniem mocy w zakresie wysokich obrotów a mocą przy niskich i średnich obrotach. Składa się on z czterech podsystemów: zmienne fazy rozrządu VVT; elektronicznie sterowany system przepustnicy,układ rozrządu z jednostronnymi dźwigienkami zaworowymi Suzuki Racing Finger; zawory sterujące ciśnieniem wydechowym.

Podwozie

Nowo opracowana rama ma zmniejszoną szerokość, co poprawia aerodynamikę, jest o 10% lżejsza, a jednocześnie ma zwiększoną sztywność. Motocykl charakteryzuje się lepszym zachowaniem na zakrętach i lepszą zwrotnością, co osiągnięto dzięki zmianie kąta pochylenia silnika i skróceniu odległości od przedniej osi do osi obrotu wahacza.
Całkowicie przeprojektowane owiewki z mniejszą powierzchnią czołową przyczyniają się do zdecydowanej poprawy aerodynamiki.

Wyposażenie

Montowane promieniowo przednie zaciski hamulcowe Brembo współpracujące z tarczami “T-drive”, dostosowane do potrzeb modeli seryjnych, charakteryzują się lepszym przekazywaniem siły hamowania.
W modelu GSX-R1000R, standardowo wyposażonym w system ABS, zainstalowanao także system Motion Track Brake, który ogranicza unoszenie tylnego koła przy bardzo intensywnym hamowaniu, korzystając z danych wewnętrznego systemu pomiarów IMU (Inertial Measurement Unit). System ten w motocyklu GSX-R1000R optymalizuje także ciśnienie w zacisku przedniego hamulca, bazując na kącie przechyłu motocykla, by ograniczyć spadek przyczepności przedniego koła na zakrętach. System Motion Track Traction Control pozwala kierowcy na wybór jednego z 10 poziomów czułości systemu kontroli trakcji, zależnie od warunków panujących na drodze lub na torze wyścigowym oraz upodobań i doświadczenia kierowcy.
Zastosowano systemy pomocnicze, takiej jak układ wspomagania ruszania z niskich obrotów(Low RPM Assist), podnoszący obroty silnika przy ruszaniu i przy pracy silnika na niskich obrotach, czy system łatwego rozruchu (Suzuki Easy Start System) umożliwiający uruchomienie silnika po zwykłym naciśnięciu przycisku startera, bez przytrzymywania go do momentu faktycznego uruchomienia silnika.

Całkowicie nowe GSX-R1000 i GSX-R1000R
Podstawowe dane techniczne (wersja europejska)

Moc maksymalna: 148,6 kW (202 KM)/13.200 obr/min
Moment maksymalny: 117,6 Nm (12,0 kGm)/10.800 obr/min
Masa własna: 200 kg/202 kg (ABS)/203 kg (GSX-R1000R)

Główne cechy GSX-R1000R

Po raz pierwszy w seryjnym modelu motocykla Suzuki zastosowano system kontroli startu (znany z motocykli wyczynowych). System redukuje prawdopodobieństwo poderwania przedniego koła, automatycznie redukując obroty silnika i optymalizując jego moment obrotowy.
Również po raz pierwszy w motocyklu Suzuki zastosowano układ zmiany biegów Quick shift umożliwiający szybsze i płynniejsze zmiany przełożenia. Standardowe wyposażenie motocykla opartego na maszynach wyścigowych obejmuje przedni sportowy widelec Showa systemu BFF oraz system BFRC lite w tylnym zawieszeniu.


Nowy motocykl GSX-R z najmniejszym silnikiem w tej serii: GSX-R125

Nowy motocykl GSX-R z najmniejszym silnikiem w tej serii: GSX-R125

GSX-R125 jest nowym modelem serii GSX-R, który otwiera nowe możliwości, pozwalając początkującym i młodszym kierowcom na zaznawanie szczególnego uczucia jazdy motocyklem GSX-R, a wszystko to dzięki połączeniu silnika o pojemności 124 cm3 (najmniejszej w tej serii) z lekkim i kompaktowym podwoziem. Jednocylindrowy, czterozaworowy silnik DOHC chłodzony cieczą zapewnia na tyle wysokie osiągi, by motocykl zasługiwał na nazwę GSX-R.

ABS jako wyposażenie standardowe, bezkluczykowe uruchamianie silnika, system łatwego rozruchu Suzuki i sportowa stylistyka odziedziczona po większych maszynach to również rodzinne cechy serii GSX-R.


Drugi motocykl serii GSX-S: GSX-S750

Nowy motocykl GSX-R z najmniejszym silnikiem w tej serii: GSX-R125

GSX-S750 to drugi model z serii GSX-S po GSX-S1000, który od czasu premiery na poprzednim salonie INTERMOT w 2014 dorobił się już sporego uznania, dzięki ostrej reakcji na otwarcie przepustnicy i zwracającej uwagę zwrotności.

GSX-S750 przejął cechy swojej motocyklowej serii, jak stylistyka „przyczajonej bestii”, trójpoziomowa kontrola trakcji i promieniowo montowane przednie zaciski hamulcowe. Ponadto, motocykl jest wyposażony w przednie i tylne ażurowe tarcze hamulcowe o obrysie falistym oraz kierownicę o zmiennym przekroju.

Motocykl otrzymał w standardzie wspomaganie pracy na niskich obrotach i system łatwego rozruchu Suzuki, wprowadzono też wariant z systemem ABS. Mocny, czterocylindrowy silnik o pojemności 749 cm3 stworzony do wspaniałych przyspieszeń, a pochodzący z modelu GSX-R750, zapewnia charakterystykę odpowiednią do jazdy po drogach publicznych.


Bardziej poręczny i komfortowy - całkowicie nowy V-Strom 1000 i V-Strom 1000XT

Bardziej poręczny i komfortowy - całkowicie nowy V-Strom 1000 i V-Strom 1000XT Bardziej poręczny i komfortowy - całkowicie nowy V-Strom 1000 i V-Strom 1000XT

V-Strom 1000 i V-Strom 1000XT są kompleksowo udoskonalonymi modelami sportowo turystycznymi zapewniającymi wygodną jazdę w różnych warunkach dalekich podróży. Spełniają normy czystości spalin Euro4 (w specyfikacji europejskiej), utrzymując charakterystyki silnika V-Twin 1037 cm3.

Projekt stylistyczny uległ znaczącym modyfikacjom, nadając V-Strom charakter motocykla turystycznego Suzuki, wywodzący się z modelu DR750S z 1988 roku. Podwyższono komfort, stosując osłony dłoni kierowcy i osłony dolne silnika jako wyposażenie standardowe, a długość szyby o regulowanej wysokości i kącie pochylenia zwiększono o 49 mm.

Podwyższono bezpieczeństwo i wygodę, wzbogacając wyposażenie o rozwiązania takie jak system Motion Track Brake, który umożliwia systemowi ABS interweniowanie także wtedy, gdy pojazd jest przechylony na jedną ze stron, i automatycznie aplikuje hamulec tylny w celu stabilizacji pojazdu, gdy ciśnienie w obwodzie przedniego hamulca wzrasta do określonego poziomu. Dodano wspomaganie pracy na niskich obrotach i system łatwego rozruchu Suzuki. V-Strom w wersji 1000XT otrzymał szprychowe koła, co zwiększyło skuteczność amortyzacji przy niższych prędkościach jazdy. Motocykl jest też wyposażony standardowo w kierownicę o zmiennym przekroju.


Dalsza ewolucja serii V-Strom: całkowicie nowe V-Strom 650 i V-Strom 650XT

Bardziej poręczny i komfortowy - całkowicie nowy V-Strom 1000 i V-Strom 1000XT Bardziej poręczny i komfortowy - całkowicie nowy V-Strom 1000 i V-Strom 1000XT

V-Strom 650 i V-Strom 650XT są wszechstronnie udoskonalonymi motocyklami sportowo turystycznymi średniej pojemności. Zastosowano w nich silnik V-Twin o pojemności skokowej 645cm3, który dzielą z modelem SV650 zaprezentowanym po raz pierwszy w 2015 roku na salonie motocyklowym w Mediolanie. Dzięki temu motocykle charakteryzuje duża moc i moment obrotowy.

V-Strom 650 otrzymał nowe cechy wspólne z V-Strom 1000, jak projekt stylistyczny, system kontroli trakcji, wspomaganie ruszania przy na niskich obrotach i system łatwego rozruchu Suzuki, które stając się wspólnym wyróżnikiem serii V-Strom spowodowały dalszą ewolucję motocykla. V-Strom 650XT wyróżniający się szprychowymi kołami otrzymał także w wyposażeniu standardowym osłony dłoni kierowcy.


31.10.2024

Suzuki i Toyota pogłębiają współpracę w dziedzinie pojazdów elektrycznych. BEV opracowany przez Suzuki dla Toyoty

Suzuki Motor Corporation (Suzuki) i Toyota Motor Corporation (Toyota) postanowiły wzmocnić współpracę w projekcie SUV-a z napędem elektrycznym (BEV-Battery Electric Vehicle), który opracowano przez Suzuki dla Toyoty.

Dowiedz się więcej
29.10.2024

Polacy lepsi od Szwajcarów

Gala Suzuki Boxing Night 30 w Żyrardowie była pierwszym oficjalnym meczem boksu olimpijskiego reprezentacji Polski i Szwajcarii.

Dowiedz się więcej
23.10.2024

Takiego otwarcia motocyklowego salonu Suzuki jeszcze nie było…

12 października w Modlnicy pod Krakowem otwarto oficjalnie nowy salon motocyklowy Suzuki Moto Trip.

Dowiedz się więcej
23.10.2024

Suzuki ze Złotym Laurem od „Super Biznesu”

Spółka Suzuki Motor Poland została nagrodzona Złotym Laurem w kategorii sponsoring sportowy przez redakcję „Super Biznesu”.

Dowiedz się więcej